Balans trening centar logo - žuti koloritet
Teretana Mirijevo, Balans trening centar. Na slici se nalazi devojka koja vežba, diže teg.

Zašto prvi trening u teretani nije strašan kao što misliš?

Da li te je strah da kreneš na prvi trening u teretani?

  • Da li osećaš tremu ili nedoumicu oko treniranja u teretani?
  • Da li nisi siguran/na kako da pravilno izvodiš vežbe?
  • Ili možda nisi 100% samouveren/na da će to trening doneti željene rezultate?


Mnogo ljudi ima neku vrstu nesigurnosti pre nego što se odluči da krene u teretanu. Neki od nas misle da nema šanse da baš oni postignu zacrtane rezultate, a neki se “plaše” obaveze i posvećivanja treninzima. Neko ima previše obaveza i ne može da odvoji dovoljno vremena pa neće ni da započne.

Skroz je OK ako i ti imaš bilo kakvu nedoumicu ili nesigurnost oko kretanja u teretanu!

Obično se kaže da je najprostije rešenje za neki problem i najbolje. To važi i u ovom slučaju.

Najlakše i najbolje rešenje da “ubiješ” tapkanje u mestu i konačno dođeš na prvi trening je da prosto zaustaviš sve ograničavajuće misli i dođeš u teretanu. Zvuči prosto, ali radi!

Evo i zašto!

U većini slučajeva naš mozak stvara ograničavajuća uverenja ili “limiting believes” kada želimo da uradimo nešto novo što zahteva izlazak iz komfor zone. Na taj način mozak želi da nas zaštiti od:

  • Potencijalnog neuspeha – šta ako ne postignem rezultate?
  • Razočarenja – “nisam dovoljno dobar/ra”; “napredujem baš sporo“, itd.
  • Novih i drugačijih situacija (prvi trening, novo okruženje) sa kojima se nikada do sada nismo susreli

HEMA1569r copy

Sve je to normalno, ali i nerealno u isto vreme.

Normalno – jer je u pitanju urođeni odbrambeni mehanizam

Nerealno – jer većina ovih ograničavajućih uverenja nije zasnovana na realnim činjenicama, nego na našoj interpretaciji ishoda odlaska na prvi trening.

Zbog toga je bitno da odlučiš da ćeš ignorisati sve obeshrabrujuće misli i da samo pustiš korak ka teretani.

Šta ako ti je zaista teško da se organizuješ?

U slučaju da zaista nemaš dovoljno vremena da uglaviš treninge u pretrpan raspored  kreni na grupne ili vođene treninge. Ovi trenizni traju po sat vremena i možeš ih zakazati kad god ti odgovara. Grupe su do 10 članova i trener će uvek moći da ti se posveti i isprati tvoj pokret dok treniraš.

Ako nisi siguran kako da pravilno izvodiš vežbe ili kako da napraviš plan treninga kreni na individualne treninge.

Ako ti deluje da nijedan tip treninga koji nudi tvoja teretana nije baš dobar fit” za tebe, onda pronađi teretane koje nude personalizovane treninge.

Danas ima mnogo teretana i sportskih centara koji nude baš mnogo tipova treninga ili prilagođenih metoda vežbanja koja su zasnovana na kombinaciji borilačkih sportova, atletike i drugih disciplina.

Trenutno si u drugom stanju

Treninzi tokom trudnoće i nakon nje, imaju mnogobrojne benefite. Više o treniranju u trudnoći i nakon nje, možete otkriti u nastavku:

  • Prenatal treninge – vežbanje u trudnoći
  • Postnatal oporavak treninge – vežbanje nakon trudnoće

Sa posebnim osvrtom na lepši pol, kreirali smo personalizovane treninge za sve buduće i trenutne mame koje žele da održe savršenu liniju i formu tokom i nakon trudnoće.

Kada si ti počeo/la sa treniranje u teretani? Kako je izgledao tvoj prvi trening? Podeli sa nama taj osećaj.🤗 

OSTAVITE KOMENTAR

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.