Balans trening centar logo - žuti koloritet

Zašto ne pravim rezultate, a radim sve po planu i programu treniranja?

Sve radim po planu, a nemam rezultate. Gde grešim?!

Dobio si trening plan i već neko vreme radiš baš sve po protokolu, ali ne vidiš rezultate.

Pitaš se u čemu je problem.

 Ili možda,  zašto neko ko prati sličan plan treninga i ima slične navike pravi ozbiljen rezultate, a ti i dalje „tapkaš u mestu“.

Počinješ da se osećaš frustrirano, besno i ludiš jer nisi “istopio masti“…

Ili nisi zategla zadnjicu, plus je i celulit i dalje tu, a pratiš isti plan treninga kao i drugarica koja je sve to uspela.

Nemaš razloga za brigu. Evo šta možes da uradiš!

Da li si nekad čuo za non-respondere?

Non-responderi su osobe koje jako malo ili uopšte ne reaguju na stimulacije mišića i tela tokom kontinuiranog perioda treninga.

Evo i uprošćeno: Non responderi ne vide nikakav značajan napredak čak i nakon kontinuranog treniranja.

Razlozi za ovo su brojni i najčešće uključuju:

  • „Lošu“ genetiku
  • Nedovoljan intenzitet treninga
  • Neadekvatan tip treninga


Naravno, nismo svi isti i skroz je normalno da svako od nas drugačije reaguje na iste ili slične stimuluse. Međutim, sva da odstupanja su u nekim granicama normale, a problem nastaje kada pojedinac drastično odstupi od performansi njemu slične grupe.

Da li imam lošu genetiku?

Najzastupljeniji uzrok zbog kog neko može da bude non responder je upravo genetika. Mnogi to zovu loša genetika, ali mi baš i ne volimo tu reč jer nosi negativno značenje koje nimalo ne olakšava osobi koja imam simptome non-respondera.

Genetika je veoma bitan faktor, ali nije i jedini. Uprkos tome što ne vidiš napredak u teretani ili sportu, ne znači da imaš lošu genetiku. To znači da verovatno baš taj trening koji si odabrao (npr. atletika, trening sa težinama, pilates) ne odgovara tvom telu.

Šta mogu da preduzmem?

Ako imaš „simptome non-respondera“ obrati pažnju na ostale životne navike i proveri:

  1. Da li dovoljno spavaš (7-8 sati dnevno)
  2. Da li pratiš program ishrane i unosiš dovoljno kvalitetnih gradivnih namirnica?
    (ne zaboravi na vlakna!)
  3. Da li prolaziš kroz stresan period ili imaš neki eksterni faktor koji ti svakodnevno izaziva stres a da nisi ni svestan/na?
    (stresan posao je jedan od veoma čestih problema danas)


Ako ovde postoji neki problem, vrlo je verovatno da baš zbog toga i ne vidiš napredak. Zapamti da za uspeh nije dovoljan samo kvalitetan i intenzivan trening u teretani.

galerija 4

Ključno je da „treniraš“ i van teretane – a to postižeš kroz usklađivanje i unapređenje svog lifestajla i životnih navika. Ovo podrazumeva dovoljno sna i odmora, pravilnu ishranu i eliminacijom stresa što je više moguće.

Ako si odgovorio na prva dva pitanja sa DA, a na treće sa NE, problem najerovatnije ne leži u tvojim životnim navikama. Moguće je da je tvom telu potrebna drugačija vrsta stimulusa.

Istraživanje iz Ciriha

Non-responderi su veliki „boom“ u svetu fintesa, nažalost u negativnom smislu. Srećom, rađena su mnoga istraživanja koja nude efikasna rešenja za ovaj problem.

Jedno od njih je istraživanje iz Ciriha koje je za cilj imalo da otkrije da li postoji način da se treningom otklone simptomi non-respondera.

Na grupi od 78 dobrovoljaca urađen je zanimljiv eksperiment. Njih 78 je podeljeno u 5 pod-grupa i svima je napravljen isti plan treninga u trajanju od 60 minuta.

Jedina razlika je bila to što je svaka od grupa dobila zadatak da radi ovaj trening jedan, dva, tri, četiri ili pet puta nedeljno.

Nakon 6 nedelja praćenja svih 5 grupa stručnjaci su uspeli da otkriju nešto ohrabrujuće.

Svim ispitanicima su izmereni parametri kao što su VO2max, biopsije mišića, krvna slika i slični. Kada su uporedili rezultate, naučnici su videli da je u prve dve grupe koje su trenirale jednom i dvaput nedeljno bilo najviše non-respondera.

U grupi 3 koja je trenirala tri puta nedeljno je bilo značajno manje non-respondera.

Šta mislite koliko je non-respondera bilo u grupama 4 i 5? 

U grupama koje su trenirale 4 i 5 puta nedeljno tokom šest nedelja nije bilo NIJEDNOG non-respondera!

E sada, možda ti deluje da se tako namestilo i da su ljudi iz prve dve grupe imali „lošu genetiku“, a ovi iz zadnje dve „apolonski potnecijal“.

Međutim, moram da te razočaram dobrim vestima, jer to nije tačno!

Evo i zašto!

Nakon prve ture treninga, naučnici su odlučili da probaju još nešto. Ponovo su skupili ispitanike iz 1. i 2. grupe i produžili eksperiment za još šest nedelja. Ovog puta, jedina razlika je bila to što su im povećali broj treninga sa 1 ili 2 nedeljno na 3 treninga nedeljno.

Rezultati su bili neverovatni!

Kod svakog ispitanika su eliminisani simptomi non-respondera. Svaki od njih je video napredak, što su potvrdili i rezultati krvi, biopsije mišića, VO2max.

Šta je zaključak?

Ono što možemo da izvučemo iz ovoga i što smo naknadno potvrdili kroz praksu je da je moguće postići određeni rezltat, kakva god da je genetika.

Sve to zavisi od slučaja do slučaja i jako je bitno da se instruktor posveti svakom vežbaču i prati šta mu odgovara, a šta ne.

Mi u Balans trening centru smo fokusirani na svakog vežbača individualno – bilo da se radi o grupnim ili individualnim trenizima. Sa treningom možemo da počnemo odmah nakon što napravimo plan ishrane i treninga i vidimo koje su tvoje životne navike.

Sve što radiš pomno pratimo i merimo napredak. Konstantno radimo na tome da ti unapredimo trening kako bi postigao maximalan rezultat.

Ukoliko znaš nekog ko ima problem non-respondera, podeli sa njim ovaj članak i ohrabri ga, nije sve tako strašno kao što izgleda. 

OSTAVITE KOMENTAR

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.