Balans trening centar logo - žuti koloritet

Top 3 saveta za sve one koji dugo sede

Dugo sediš na poslu? Ovo su TOP 3 saveta za tebe!

Evo kako da pomogneš svom telu i kičmi ukoliko si veći deo dana prinuđen da radiš sedeći.

Zbog “modernog” stila života, uživanja u tehnologiji i rada od kuće, jako mnogo ljudi predugo vremena provodi na stolici. Sedenje kao takvo uzrokuje razni niz tegoba i bolesti, a pre svega nije zdravo za kičmu.

Ovo su samo neke od komplikacija (koje mogu postati ozbiljne) koje uzrokuje dugo sedenje i manjak fizičke aktivnosti:

  • Razna srčana oboljenja
  • Gojaznost
  • Pogoršavanje dijabetesa
  • Odumiranje neurona
  • Kriva kičma i ukočenost
  • Bol u leđima
  • Lumbago i nastanak hernije kičmenih diskova
  • Povećan rizik od raka debelog creva

baner glavni

Mnoga istraživanja potvrđuju da je upravo sedenje u proseku 8-9 sati dnevno glavni uzročnik prethodno navedenih tegoba. Šta je još interesantnije (i strašnije) je činjenica da prosečan zaposleni presedi do 8 sati dnevno – kada su u pitanju kancelarisjki i ostali statični poslovi.

Iako možda zvuči neefektivno, 2-3 serije kratkih vežbi za razgibavanje tokom dana će učiniti čudo za tvoju kičmu i tvoje zdravlje.

Ove vežbe je najbolje da radiš kružno – počevši od razgibavanja mišića vrata i glave pa nadole. Klasični kružni pokreti glavom, kao i pokreti levo-desno / gore-dole će biti sasvim dovoljni. Ovo će povoljno uticati i na cirkulaciju, tako da ćes ovako „osvežiti mozak“ i poboljšati i pažnju i koncetraciju.

Sličan princip važi i za ostatak tela, tako da će najosnovnije vežbe istežanja ruku, torzoa, nogu i zglobova biti i više nego dovoljne.

Bonus savet: Ukoliko radiš od kuće preporučujemo ti da pogledaš sledeći klip odličnih vežbi za kvalitetno razgibavanje i rasterećenje od stresa. U pitanju je tehnika 5 tibetanaca zasnovana na principima joge koja nenormalno dobro poboljšava celokupno psiho-fizičko stanje.

Šetaj što češće.

Dobra ideja da razbiješ višečasovno sedenje je kroz kraće, redovne šetnje. Na primer, skokni do prodavnice, obiđi krug oko zgrade ili se prošetaj po dvorištu. Ovo zvuči i jeste lako ukoliko radiš od kuće, ali šta ako si vezan za kancelariju?!

Na sreću, i za ovo postoji rešenje, samo je potrebno da budeš kreativan. Evo par ideja kako:

  • Koristi stepenice umesto lifta
  • „Odlepi“ se od stolice i uradi nekoliko serija od 10-30 čučnjeva tokom dana
  • Proveri da li tvoja firma nudi pogodnosti za plaćene fizičke aktivnosti
  • Iskoristi prostore za relaksaciju i opuštanje da se istegneš
  • Hodaj dok obavljaš telefonski poziv, umesto da to radiš sedeći
  • Idi biciklom od / do posla
  • Zameni stolicu pilates loptom ukoliko ti radno okruženje dozvoljava
  • Srećom, dosta firmi danas misli na zdravlje zaposlenih, pa samim tim i ulažu u razne sportsko-rekreativne programe i aktivnosti za zaposlene. Neke od njih organizuju i masaže za zaposlene, što zaslužuje respect

Šta je važno da znaš?

Da budemo iskreni – trening u teretani ti neće pomoći da instant rešiš ili ublažiš bolove ili komplikacije koji dolaze sa dugim periodima sedenja.

Međutim, daće ti benefit nečega još bitnijeg, tako da do problema koji dolaze usled višečasovnog sedenja neće ni doći.

Taj benefit je razgibanost, zategnutost mišića i snaga da se tvoje lagano telo odupre svim posledicama sedenja.

Ako ukombinuješ redovan trening u teretani sa gorenavedenim savetima onda „nema zime“ – samo nastavi da gradiš zdrave navike!

Kako si ti zadovoljan svojim zdravstvenim stanjem? Da li je rad od kuće uticao na tvoju fizičku aktivnost? Piši nam u komentaru, veoma nas interesuje koje su tvoje aktivnosti tokom dana. 

OSTAVITE KOMENTAR

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.