Balans trening centar logo - žuti koloritet

Šta ti je sve potrebno od opreme za efikasan trening u teretani?

Šta je to što ti je potrebno od opreme za efikasan trening u teretani? (Namenjeno početnicima).

Danas ćemo pričati o opremi za trening u teretani i šta vam je sve potrebno kako biste izvukli maksimalan rezultat. Ovi saveti će pogotovo biti korisni početnicima, pošto su iskusniji vežbači verovatno već isprobali mnogo varijanti različite opreme  i do sada znaju šta im najbolje odgovara.

Pa dragi naši vežbači i vežbačice, hajde da počnemo:

#1 Sportska torba ili ranac

Pre svega, da bi uopšte krenuo na trening, potrebno ti je nešto u čemu možeš da poneseš stvari.

Improvizacije kao što su kese ne preporučujemo jer lako pucaju, a i nisu baš praktične. Trpanje stvari u kesu može da nagužva stvari i često je potrebno više kesa da biste popakovali sve.

Improvizacije koje podržavamo su da ukoliko imate dosta veću torbu ili ranac koju nosite na posao ili fakultet iskoristite i za nošenje trening opreme. Ovo je pogotovo dobro ukoliko idete na trening nakon posla ili fakulteta jer ćete izbeći nošenje dve torbe.

Naš savet je da uložite u sportski ranac ili torbu većih dimenzija kako biste bez problema spakovali sve što vam treba. Najbolje je da ranac ili torba imaju dovoljno pregrada kako biste odvojili patike od garderobe za trening i posebnu manju pregradu za potrebna lična dokumenta.

blog 6

#2 Flašica za osveženje

Svi znamo koliko je važna hidratacija tokom treninga ili bilo koje druge fizičke aktivnosti. Naše telo znojenjem pojačano gubi tečnost. Poželjno je da se ovaj gubitak tečnosti postepeno nadoknađuje jer time povećavate svoju izdržljivost i sprečavate prekomeran gubitak tečnosti.

Neke posledice prekomernog gubitka tečnosti su:

  • Pad fizičke sposobnosti
  • Gubitak minerala iz ogranizma (natrijum, kalijum, hlor, magnezijum)
  • Toplotni udar


Naravno, ne morate da brinete, sve ovo se dešava kada gubitak tečnosti pređe 2% vaše telesne mase. Poenta cele ove priče je da je jako bitno uzimati dovoljnu količinu vode tokom treninga, a za to vam je potrebna kvalitetna flašica.

Najbolje je kupiti flašicu koja ima vodootporni poklopac. Neki provereni brendovi koji prave kvalitetne flašice su: Adidas, Uniq, Kander, JR Nike, Lonsdale, Slazenger.

blog 6

Evo još korisnih informacija u vezi sa hidratacijom. Telo je najbolje hidrirati kroz 3 faze tokom koje uzimate tečnost:

  • Prehidratacija – Unošenje tečnosti u organizam 1 do 3 sata pre treninga u količini 500 do 1000ml
  • Hidratacija – Unošenje tečnosti tokom treninga. Preporučuje se unos oko 100 do 200ml na svakih 15 do 20 minuta (naravno, ne morate gledati svaki minut na satu)
  • Rehidratacija – Unošenje tečnosti nakon treninga sporijim pijuckanjem uz manje gutljaje. Preporučuje se unos tečnosti koja je obogaćena UH (ugljenim hidratima) sa srednjim ili višim GI (glikemijskim indeksom). Ovako ćete efikasno dopuniti i energetske rezerve vašeg organizma.

#3 Garderoba za trening

Imamo samo jedan savet kada pričamo o najboljoj garderobi za trening u teretani. Izaberite garderobu u kojoj se vi lično osećate udobno i komforno, koja vas ne steže i ne izaziva alergije. Zapamtite – u teretanu dolazite da vama bude udobno i da se vi osećate dobro.

Za muškarce: Neke okvirne smernice su da uzmeš pamučnu trenerku ili širi sportski šorc i majicu u kojoj se osećaš udobno. Majica treba da bude komforna i elastična kako te ne bi zatezala tokom izođenja bilo koje vežbe.

Za dame: Helanke od poliestera ili pamuka i majice koje se brzo suše uz sportski grudnjak. Dobar izbor je i šira pamučna majica jer će dozvoliti vašem telu da diše bez neudobnog zatezanja ili žuljanja.

 

blog 6

#4 Patike za trening

Danas ima baš mnogo izbora u prodavnicama sportkse opreme, ali najbitnije je da pre svega izaberete obuću koja prija vašoj nozi. Ali kao i uvek, evo par mnogo dobrih saveta kako da izaberete obuću u skladu sa tipom treninga koji praktikujete:

  • Izbor patika za trening takođe zavisi i od tipa treninga koji praktikujete.
  • Za kardio trening preproučujemo patike za trčanje sa penastim uloškom i savitljivim đonom.
  • Za jogu i pilates je najbolje da obujete baletanke ili čak da budete bosi ili u čarapama
  • Ako pretežno radite benč najbitnije je da se obuća ne kliza
  • Za čučanj se preporučuje jaka patika od čvrste gume debljine do 2cm
  • Za mrtva dizanja je najbolje nositi obuću sa što tanjim đonom

blog 6

#5 Dodatna oprema

U dodatnu opremu spadaju sve one stvarčice i gedžeti koji vam olakšavaju trening. Tu spadaju:

  • Rukavice za vežbanje ili sunđeri
  • Gume za vežbanje
  • Vijača
  • Prostirka
  • Pojas za dizanje utega
  • Peškir

Dosta ovih pomagala ćete verovatno već naći u teretani, ali nije na odmet da imate lično svoju „kolekciju“ iz higijenskih razloga.

Koja je tvoja omiljena oprema za trening? Piši nam u komentaru, veoma nas interesuje!

OSTAVITE KOMENTAR

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.